Ця стаття ще не довершена! Ми вирішили що в час війни інформація потрібна тут і зараз, хоч і не надто структурована, можливо з хибами, та це краще ніж нічого. Після наповнення сайту всіма запланованими матер'ялами, по кожному буде проведений аналіз з багатьох джерел, структуризація і це попередження зникне.

Протитранспортна міна МЗУ та МЗУ-С

Міна МЗУ та МЗУ-С (мал. 1 і ттх) призначена для мінування автомобільних і залізничних доріг. Міна може бути застосована як об'єктна уповільненої дії для руйнування різних військових та промислових споруд. МЗУ-С відрізняється від МЗУ тільки наявністю самоліквідатора.

Тактико-технічні характеристики міни МЗУ (МЗУ-С)

Тип міни
протитранспортна неконтактна керована
Корпус
сталь
Вага
19 кг
Вага вибухової речовини Тротил
12 кг
Діаметр
200 мм
Висота
453 мм
Датчики цілі
вібраційний та магнітний
Час уповільнення
1, 2, 3, 5, 10, 15, 20, 30, 60
Температурний діапазон застосування
-15 до +40 °C
Міна МЗУ з пультом керування «МЗУ», який може використовуватись і для мін НВУ-П і ТМ-83Малюнок 1 - Міна МЗУ з пультом керування «МЗУ», який може використовуватись і для мін НВУ-П і ТМ-83

Міна встановлюється під автомобільну дорогу або під залізничне полотно.

В міну вбудовано елемент не витягування ЕНИ, похилого типу, що підриває міну при її нахилі на 18°-30° та елемент не знешкодження ЕНО, що підриває міну при спробі зняти верхній футляр.

Міна має три режими роботи, що позначаються на неї: ОБЬЕКТ, АВТО, ПОЕЗД.

В режимі АВТО працює магнітний датчик, який створює підрив під машиною, що проїжджає над міною.

В режимі ПОЕЗД працює вібраційний датчик, який створює вибух міни від вібрації потягу, що проїжджає над міною.

В режимі ОБЬЕКТ працює уповільнений механізм виставлений заздалегідь на підрив в термін від 1 до 60 днів.

Міна з пультом керування з'єднана кабелем довжиною 10 метрів. Пульт призначається тільки для налаштування міни на підрив, після чого міна працює автономно. Якщо кабель перерізано, розмінувати міну неможливо.

При мінуванні залізниці (мал. 2, мал. 3), як правили міну МЗУ встановлюють на високих насипах або в виїмках і на кривих ділянках колії, під зовнішньою рейкою. Також міна може встановлюватись під рейкою, між рейками, під шпалою, між шпалами, рядом з колією (до 1,5 метра від найближчої рейки), на глибині 0.5-1.5 метри. Вибух міни утворює воронку діаметром 3.5-5.5 метри, але в шурф де встановлена міна, укладають додаткові заряди вибухівки, для надійного ураження залізничного складу.

При мінуванні автомобільних доріг (мал. 4), міну встановлюють під дорогою на глибині 0.2-1 метр. Вибух міни утворює воронку діаметром 3.5-5.5 метри, але в шурф де встановлена міна, укладають додаткові заряди вибухівки, для надійного ураження залізничного складу.

При мінуванні дорожніх та промислових споруд (мал. 5), міна працює в положенні ОБЬЕКТ. Її встановлюють в завчасно підготовлену камеру ніші або колодязя, як правило з додатковим зарядом ВР.

Встановлення міни МЗУ на одноколійній залізниці: 1 - міна МЗУ, 2 - кабель управління, 3 - кілочок, 4 - додатковий заряд ВРМалюнок 2 - Встановлення міни МЗУ на одноколійній залізниці: 1 - міна МЗУ, 2 - кабель управління, 3 - кілочок, 4 - додатковий заряд ВР
Встановлення міни МЗУ на двоколійній залізниці: 1 - міна МЗУ, 2 - кабель управління, 3 - додатковий заряд ВР, 4 - детонуючий шнур, 5 - заряд ВР, встановлений на сусідній коліїМалюнок 3 - Встановлення міни МЗУ на двоколійній залізниці: 1 - міна МЗУ, 2 - кабель управління, 3 - додатковий заряд ВР, 4 - детонуючий шнур, 5 - заряд ВР, встановлений на сусідній колії
Встановлення міни МЗУ на автомобільній дорозі: а - в свердловині, пробуреній з узбіччя, б - в колодязі на проїзній частині дороги; 1 - кілок, 2- кабель управління, 3 - міна, 4 - воронка, 5 - вибоїна в дорожньому покриттіМалюнок 4 - Встановлення міни МЗУ на автомобільній дорозі: а - в свердловині, пробуреній з узбіччя, б - в колодязі на проїзній частині дороги; 1 - кілок, 2- кабель управління, 3 - міна, 4 - воронка, 5 - вибоїна в дорожньому покритті
Встановлення міни МЗУ в якості об'єктної для руйнування берегової опори мосту: 1 - міна, 2 - кабель управління, 3 - кілочок, 4 - додатковий заряд ВРМалюнок 5 - Встановлення міни МЗУ в якості об'єктної для руйнування берегової опори мосту: 1 - міна, 2 - кабель управління, 3 - кілочок, 4 - додатковий заряд ВР

Забарвлення

Зелене, різних відтінків.

Маркування

Стандартне, наноситься чорною фарбою на бічну поверхню і містить:

- МЗУ - шифр міни.

- 60-12-86 - шифр заводу виробника - номер партії - рік виготовлення.

- Т - шифр спорядження.

Російські міни посібник солдату

Ця стаття написана на основі посібника

«Російські міни посібник солдату»