Міна МЗУ та МЗУ-С (мал. 1 і ттх) призначена для мінування автомобільних і залізничних доріг. Міна може бути застосована як об'єктна уповільненої дії для руйнування різних військових та промислових споруд. МЗУ-С відрізняється від МЗУ тільки наявністю самоліквідатора.
Тактико-технічні характеристики міни МЗУ (МЗУ-С)
- Тип міни
- протитранспортна неконтактна керована
- Корпус
- сталь
- Вага
- 19 кг
- Вага вибухової речовини Тротил
- 12 кг
- Діаметр
- 200 мм
- Висота
- 453 мм
- Датчики цілі
- вібраційний та магнітний
- Час уповільнення
- 1, 2, 3, 5, 10, 15, 20, 30, 60
- Температурний діапазон застосування
- -15 до +40 °C

Міна встановлюється під автомобільну дорогу або під залізничне полотно.
В міну вбудовано елемент не витягування ЕНИ, похилого типу, що підриває міну при її нахилі на 18°-30° та елемент не знешкодження ЕНО, що підриває міну при спробі зняти верхній футляр.
Міна має три режими роботи, що позначаються на неї: ОБЬЕКТ, АВТО, ПОЕЗД.
В режимі АВТО працює магнітний датчик, який створює підрив під машиною, що проїжджає над міною.
В режимі ПОЕЗД працює вібраційний датчик, який створює вибух міни від вібрації потягу, що проїжджає над міною.
В режимі ОБЬЕКТ працює уповільнений механізм виставлений заздалегідь на підрив в термін від 1 до 60 днів.
Міна з пультом керування з'єднана кабелем довжиною 10 метрів. Пульт призначається тільки для налаштування міни на підрив, після чого міна працює автономно. Якщо кабель перерізано, розмінувати міну неможливо.
При мінуванні залізниці (мал. 2, мал. 3), як правили міну МЗУ встановлюють на високих насипах або в виїмках і на кривих ділянках колії, під зовнішньою рейкою. Також міна може встановлюватись під рейкою, між рейками, під шпалою, між шпалами, рядом з колією (до 1,5 метра від найближчої рейки), на глибині 0.5-1.5 метри. Вибух міни утворює воронку діаметром 3.5-5.5 метри, але в шурф де встановлена міна, укладають додаткові заряди вибухівки, для надійного ураження залізничного складу.
При мінуванні автомобільних доріг (мал. 4), міну встановлюють під дорогою на глибині 0.2-1 метр. Вибух міни утворює воронку діаметром 3.5-5.5 метри, але в шурф де встановлена міна, укладають додаткові заряди вибухівки, для надійного ураження залізничного складу.
При мінуванні дорожніх та промислових споруд (мал. 5), міна працює в положенні ОБЬЕКТ. Її встановлюють в завчасно підготовлену камеру ніші або колодязя, як правило з додатковим зарядом ВР.




Забарвлення
Зелене, різних відтінків.
Маркування
Стандартне, наноситься чорною фарбою на бічну поверхню і містить:
- МЗУ - шифр міни.
- 60-12-86 - шифр заводу виробника - номер партії - рік виготовлення.
- Т - шифр спорядження.