Ця стаття ще не довершена! Ми вирішили що в час війни інформація потрібна тут і зараз, хоч і не надто структурована, можливо з хибами, та це краще ніж нічого. Після наповнення сайту всіма запланованими матер'ялами, по кожному буде проведений аналіз з багатьох джерел, структуризація і це попередження зникне.

Петарди залізничні ПЖВ і ПСЖ

Залізнична петарда (мал. 1 і ттх) піротехнічний пристрій, що застосовується в залізничних військах РФ для подачі звукового сигналу машиністу локомотива. Винайдено в 1841 році англійським винахідником Едуардом Альфредом Каупером. З того часу вона вироблялась в Російській Імперії, СРСР і РФ, без технічних змін.

Залізнична петарда застосовується для:

- попередження або стоп-сигналу в густому тумані, коли висока ймовірність не помітити світлові сигнали;

- попередження про зайняту ділянку шляху через інцидент або аварію;

- попередження про поточні термінові ремонтні роботи на лінії;

- при необхідності терміново зупинити поїзд, що наближається в надзвичайній ситуації.

Кріплення петарди до рейки здійснюється за допомогою пружини вручну. Для підвищення надійності попередження і відзнаки подачі стоп-сигналу від всіляких сторонніх звуків залізничні петарди застосовуються по три штуки підряд, розташовуючись уздовж рейок з інтервалом у 20 метрів: дві на правій рейці шляху по ходу поїзда та одна на лівій, по середині між першими двома.

Тактико-технічні характеристики петард ПЖВ і ПСЖ

Тип
сигнальна, світлозвукова петарда
Корпус
сталевий
Вага
0.08 кг
Вага вибухової речовини димний порох ДРП-1
0.0165-0.018 кг
Діаметр
65 мм
Висота
11.3-12.7 мм без урахування пружини
Температурний діапазон застосування
-20 до +50 °C
Зліва - залізнична петарда випуску до 2008 року. В центрі та справа - випуску після 2008 року.Малюнок 1 - Зліва - залізнична петарда випуску до 2008 року. В центрі та справа - випуску після 2008 року.

При наїзді колеса потягу на петарду, вона дуже гучно вибухає зі снопом вогню і сірою димною хмарою (відео 1).

Відео 1 - Встановлення і вибух залізничної петарди

Ця петарда активно застосовувалась як протипоїздний детонатор в другу Світову війну. Від спалаху порохового заряду спрацьовував капсуль-детонатор, до якого приєднувався відрізок детонаційного шнура, що вів до основного заряду ВР. Так само вона може бути застосована і тепер (мал. 2).

Петарда як детонатор протитранспортної міниМалюнок 2 - Петарда як детонатор протитранспортної міни

Забарвлення

Червоне.

Маркування

На петарді випуску до 2008 року виконане клейменням на пружині та включає товарний знак підприємства-виробника, рік виготовлення і клеймо ОТК.

На петарді випуску після 2008 року наноситься чорною фарбою на корпусі петарди та містить:

- ПЖВ (Петарда железнодорожная взривчатая) або ПСЖ (Петарда сигнальная железнодорожная) - шифр міни. Різні заводи РФ ставлять різну назву петард та це один і той самий пристрій.

- 1-2-15 - шифр заводу виробника - номер партії - рік виготовлення.

Російські міни посібник солдату

Ця стаття написана на основі посібника

«Російські міни посібник солдату»